Удар под кръста

Всичко за слънчевите електроцентрали. Информация за доставчици, оборудване, узаконяване, монтаж и експлоатация.

Модератори: Mateev, Admin

Мнениеот DanielDimov » 21.04.2009 00:14

съществуващите системи в САЩ които са направени точно с цел съхраняване на вятърна и слънчева енергия и пускането и по време на по-скъпите тарифи (там имат различни тарифи и когато се изкупува, не само когато се потребява) постигат ефективности 70 - 80%

понеже това не им харесва мислят други по-ефективни методи един от които е компресиран газ (водород или въздух) в подземни кухини
DanielDimov
 
Мнения: 592
Регистриран на: 21.10.2008 11:57

Мнениеот Mateev » 21.04.2009 00:18

Полупроводниците не стареят. Просто дифузията на PN преходите продължава и при стайна температура и това води до утъняване на преходите. Но това е процес, който отнема стотици и хиляди години. На фона на това една прогноза за 100 годишно време на живот си е вярна с над 99% вероятност.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот valka » 21.04.2009 00:20

В България ми е известен ПАВЕЦ Чаира, имаше някъкви проекти за ПАВЕЦ Горна Арда, но там за откриването изяздоха няколко чевермета и нищто не се получи. Най вероятно не се разбраха за комисионните. Докато има държава, няма свобода. Когато ще има свобода , няма да има държава. Ако държавата е силна, тя ни смазва. Ако е слаба , ни погубва, защото лошите политици се избират от ония добри граждани, които не участвуват в гласуването.
Нямам си на идея защо точно в тази тема се коментира толкова много
valka
 
Мнения: 211
Регистриран на: 23.05.2008 20:17

Мнениеот NRG » 21.04.2009 16:18

За по задните редове и аз да изкрещя,

ВРЕМЕНАТА НА ЕВТИНА ЕНЕРГИЯ СВЪРШИХА!

Човечеството както го познаваме днес, няма да продължи да съществува, дори и още 10 години. Термодинамически е невъзможно. Или ще се научиме да работим в унисон с природата, или тя ще ни научи.
Колкото повече се опъва тетивата на кризата, толкова повече ще ни изстреля в незнайното. Колкото по-рано започнем да намалим напрежението върху природата, толкова по-малко ще страдаме.

Природата винаги ще се върне в еквилибриум. Колкото и да я клатиме и си мислим, че имаме контрол над ная, толкова повече ще бъдем клатени.

След векове, когато децата ще учат за предците си, ние ще бъдем НЕФТЕНИТЕ ХОРА живеещи в нефтената епоха.

Технически погледнато, прираста на населението в глобален мащаб се дължи основно на евтино добити от петрол Минерални торове. Инсулина и пенецилина имат също принос, но несравним с този на АМНИЕВАТА СИЛИТРА.

90% от дрехите които носиме, почти 100% от медикаментите които взимаме, огромен процент от всяка една стока която ползваме, включително храната която ежедневно консумираме, са пряк продукт на ПЕТРОЛА. Огледайте се!

Всичко е пряко свързано с петрола в ПЕТРОЛНАТА ЕПОХА - логично, нали?

Вероятно мнозина са наясно с теорията на Хуберт. Ако, Хуберт се окажe прав (за втори път), ние сме на прага на глобален катаклизъм.

Прекрачвайки пикът на петролно производство, с увеличаващо се потребление, ще доведе до криза с тенденция на експоненциална крива, като насищането ще настъпи мигновенно.
NRG
 
Мнения: 112
Регистриран на: 12.01.2009 20:50
Местоположение: Кюстендил

Мнениеот Vandal » 21.04.2009 16:40

Ами нали точно за това говорим.
ВЕИ в момента са скъпо удоволствие, но трябва още от сега
по етапно и бавно да навлизат в ежидневието ни.
Ако сега не правим нищо и настъпят глобални катаклизми,
то тогава вече ще е късно защото ще настъпи анархия.
А стане ли анархия, ще дойде и времето на вандалите(опс) :D
Аватар
Vandal
 
Мнения: 1456
Регистриран на: 19.02.2008 23:57
Местоположение: София

Мнениеот NRG » 21.04.2009 16:57

Именно поради това заченах темата, че други интереси, не финансови трябва да са мотора на ВЕИ движението. Това ще го осъзнаем, но дали ще е насила или от воля за оцеляване, не знам.

Политиката за фотоволтаиците не я подкрепям, понеже има за момента по-удачни и достъпни методи за добив на енергия в България.

Едва когато покрием лесно достъпните енергийни суровини в страната, като огромният геотермален потенциял, не-използваните водни ресурси, абсолютното нехайство за биомасата и преработка на отпадни води, малкото вятърни находища, и разучим феноменално-големият химически залеж в черно море под формата на метан-хидрати, за които се водят истински политически и бизнес войни в момента, тогава можем да започнем да ползваме п-н прехода.

Въпроса е, че погледнато глобално, приноса на фото-волтаичната индустрия, за Българската икономика е отрицателен. Не само, че има много по-удачни методи за улавяне на енергия, но и като цяло захранваме чужди икономики, не нашата, когато купуаваме ПиВИ панели.

Ако започваме да произвеждаме кристалите тук, на местна почва, с евтина местна енергия и суровини (SiO2 заема 60% от кората на земята), тогава нещата изглеждат други. Но какво говоря, то не остана България. Вече нищо не е наше.
NRG
 
Мнения: 112
Регистриран на: 12.01.2009 20:50
Местоположение: Кюстендил

Мнениеот alabala963 » 21.04.2009 17:03

lubobuba написа:За по задните редове и аз да изкрещя,

Природата винаги ще се върне в еквилибриум. Колкото и да я клатиме и си мислим, че имаме контрол над ная, толкова повече ще бъдем клатени.

Един древен китаец беше казал: "Природата е неумолима."
Много просто изречение.... и много мъдро. След него хората са създали идолите и религиите за да "умилостивят" природата, ама не са знаели, че "Природата е неумолима."
След време хората създали технологиите в опит пак да "умилостивят" природата, като черпели от нейните ресурси НЕФТА, ама не са знаели, че "Природата е неумолима."
След време хората създали .... и накрая разбрали, че "Природата е неумолима."

П.С. В Хасково тия дни някой се опита да умилостиви природата, да няма земетресение :)
"Помни, че си смъртен и имайки ограничено време за живот, си достигнал, благодарение на размишленията за природата,
до безкрайността и вечността и си видял "това, което е, което ще бъде и което е било".
Аватар
alabala963
 
Мнения: 297
Регистриран на: 01.12.2008 13:53
Местоположение: plovdiv

Мнениеот Lupus » 22.04.2009 09:39

Ето на какво попаднах днес:
http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=275347
Това е наистина стъпка в правилната посока, но статията завършва многозначително....
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Мнениеот Mateev » 22.04.2009 10:31

Статията е интересна. Позволих си да я копирам, за да не се изгуби линка в бъдеще.

Акумулатор се зарежда за миг
Новото чудо праща в историята бензиновите двигатели



Американски учени изобретиха акумулатор, който може да преобърне световната икономика. А страната, която първа го внедри, има всички шансове да стане световен лидер. Най-малкото - първа да се пребори с настоящата икономическа криза. Това се надяват да направят с прилагането в практиката на тяхното изобретение Джербранд Сидер и Канг Бьонву от Масачузетския технологичен институт (МТИ).
Бързозареждащият се акумулатор може само за секунди да върне силите на лаптопа или телефона, както и да зареди електрически автомобил. В близко бъдеще учените си представят така полезното действие на тяхното изобретение - на магистралата през около 150 метра са поставени "розетки" за зареждане, които осигуряват за секунди енергията за придвижване на екологично чистия транспорт.
"Тайната" на Сидер и Бьонву е, че са успели да повишат скоростта на преместване на катионите на лития в обикновен литиево-железофосфатен акумулатор почти 100 пъти. Казано иначе - ако такъв акумулатор се включи в мрежата, електроните почти моментално се озовават на съответните им места в кристалическата решетка и той вече е зареден. Съответно рязко ще намалее продължителността на пълното зареждане на такъв акумулатор - 20-30 сек, а в най-лошия случай 4-5 мин. Доста по-малко отколкото да напълните резервоара на автомобила си с бензин.
Защо новият акумулатор е толкова важен? Все пак електроавтомобили и хибридни коли има отдавна. Цялата работа е в удобното му използване. Електрическите автомобили имат малък пробег с едно пълно зареждане, което пък от своя страна достига 5 ч. Хибридните коли, които работят както с бензинов, така и с електродвигател, въпреки малкия разход на гориво, струват доста повече от обикновените автомобили. А най-важното е, че трябва да се зареждат няколко часа и затова са непригодни за дълги пътувания на ток. Затова изобретението на учените от МТИ има всички шансове да даде начало на нова промишлена революция. Ако не им попречат.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 22.04.2009 11:26

Това наистина може да направи революция в автомобилостроенето. Все пак зависи каква ще е цената, обема и теглото на тези акумулатори. Защото и в момента има бързозареждащи се акумулатори - кондензаторите. Но като обем, тегло, капацитет и цена не са изгодни за съхраняване на големи количества енергия.

Нека да помечтаем и да приемем, че новите акумулатори ще са леки, евтини и ще поемат голямо количество енергия на единица тегло. Тоест ще са подходящи за използване в автомобилостроенето.

Ще доведе ли това до революция в автомобилостроенето?

Според мене НЕ !!!

По принцип зареждането на един електромобил постава огромни изисквания, за които много от вас въобще не са мислили. Убеден съм, че повечето от вас си представят, че просто ще включат един кабел в контакта и след няколко часа колата му ще е готова да пропътува стотици километри. Аз предлагам да посмятаме малко и да видим дали това е така. Една съвременна кола средна класа е с двигател с мощност около 100kW. С един резервоар бензин тази кола изминава около 500 km, като при това изразходва около 250kWh енергия. Нека сега да приемем, че тази енергия е съхранена в електрически акумулатор и този акумулатор трябва да бъде зареден за 5 часа. Това означава следното:
1. Трябва да имаме под ръка 50-60 kW трафопост само за тази цел
2. Ако тока е трифазен, от всяка фаза ще гълтаме по 90-100А ток при напрежение 3х220V.
3. Ако приемем, че диодите на изправителя са вътре в колата, то тогава те ще отделят 1 kW топлинна енергия (6 диода * 1.5V * 100A). Представете си да включите 1kW печка вътре в колата и да я оставите да работи 5 часа. Не само колата, но и целия гараж ще се загреят до 50-60 градуса.
4. Напрежението на акумулаторите трябва да се регулира, за да не се презаредят. Да приемем, че регулатора е импулсен и има КПД 95%. При това положение 5-те процента загуби ще дадат допълнителни 2.5kW топлинна мощност.
5. Самият акумулатор ще се загрява в процеса на зареждане. Кабелите на инсталацията също. Въобще по време на зареждането сумарно ще се отделят около 4-5kW топлина. Представете си един работещ калорифер вътре в колата или в гаража и ще разберете за какво става въпрос.


Сега нека си представим, че правим това зареждане само за 5 минути. Трафопоста, който трябва да имате в гаража си, трябва да е поне 3 MW. Тока, който ще тече по трифазния кабел към колата, става 3х6000А. Самият кабел е по-дебел от бедрото ви. Топлинната мощност на загубите става 60 000W само в диодите на изправителя и 150 000W в импулсния регулатор. При такива мощности колата ви ще пламне като факла още в първите 10 секунди от зареждането.

Представете си и какви електростанции ще има по пътя. За да могат едновременно да се зареждат 7-8 автомобила, ще трябва да има цяла подстанция с 20-30MW трансформатори. И това на всеки 10-20 километра по пътя. Общо за страната ще трябва да се изградят поне 1000 такива подстанции с обща мощност, надхвърляща възможностите на цялата ни енергийна система 5 ПЪТИ. Да не говорим за нови 100 000 километра далекопроводи.

Според мене бъдещето на автомобилостроенето ще е във всичко други, но не и в електричеството. Електромобилите винаги ще си останат една екзотика и нищо повече. Може би хибрид с водород и ток ще е възможен, но ролята на тока в него ще е незначителна. Най-много с цел използване на електромагнитни спирачки и съхраняване на енергията с цел после да се употреби за по-бързо ускоряване.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 22.04.2009 11:28

Забравих да кажа и най-силния довод - цената на тока винаги ще е по-висока от цената на съответния химически източник, с който ще се движат колите в дадената епоха (петрол, водород или каквото там измислят в бъдеще).

Има само един единствен начин електромобилите да навлязат масово - това е използването на готовозаредени батерии или енергийни източници. Купуваш някаква батерия и я слагаш в колата, а когато се изтощи - сменяш я с друга. За тази цел обаче батерията на колата трябва да е колкото се може по-малка - не повече 10-20 kg и да съхранява в себе си поне 100-200 kWh енергия. Това прави поне 10 kWh енергия на килограм. За сравнение в момента най-добрите батерии съхраняват в себе си 120Wh на килограм. Тоест човечеството първо трябва да измисли 80-100 пъти по-добри батерии и чак тогава да мисли за електромобили.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Miro » 22.04.2009 12:24

И аз тръгнах да смятам какъв ток ще е необходим за да се зареди такъв акумулатор за 5 минути и цифрите ме стресираха. На всичко отгоре гореспоменатия професор Gerbrand Sider от Масачузетския университет е известен само на група руски учени, но не и в научната общност, камо ли в самия унивеститет... това е поредната глупост, съчинена от бездарен квазижурналист, който в средното училище е пропускал часовете по физика...
Miro
 
Мнения: 1178
Регистриран на: 25.09.2007 13:37
Местоположение: гр. Бургас

Мнениеот DanielDimov » 22.04.2009 12:42

от съществуващите в момента и продаващи се акумулатори най-бързо се зареждат тези на А123 systems ( http://www.a123systems.com ) - макар и да не е обявено официално те могат да се зареждат с максималния ток на разреждане който е около 50 А

можете да си направите сметката в зависимост от конфигурацията на елементите колко ще е времето на зареждане :)
DanielDimov
 
Мнения: 592
Регистриран на: 21.10.2008 11:57

Мнениеот Markov » 22.04.2009 13:41

При акукулаторите теоретично може да се достигне 1квтч/кг, а в лабораторни условия към момента е достигнато около 300 втч/кг.

Доколкото знам максималната мощността на тролей, който може да вози из града 100 човека със скорост 60 км/ч е около 100квт . ( при 500 В на мрежата -максималния ток е около 200 А).
Допускам, че изчисленията на Матеев за електромобила са леко завишени.
Аватар
Markov
 
Мнения: 204
Регистриран на: 01.02.2008 14:57
Местоположение: Варна

Мнениеот Miro » 22.04.2009 13:57

Абе правилни са си. Ние коментираме факта, че тоя ток, дето тролея го черпи да речем 1 час от жиците, някой ще успее да го наблъска за 5 мин. в акумулатори...
Miro
 
Мнения: 1178
Регистриран на: 25.09.2007 13:37
Местоположение: гр. Бургас

ПредишнаСледваща

Назад към Слънчеви (соларни, фотоволтаични) електроцентрали

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта