Електро автомобили

Дискусии на теми, които смятате за интересни и важни.

Модератори: Mateev, Admin

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 17.07.2014 23:15

Следвайки нормалната логика- може би. Историята е пълна с примери за извращения и гаранции, че този път това няма да се случи-никакви. Що нещо е ненужно усложнено и, поради това, в пъти по-ненадеждно от достижимия оптимум. Не бих заложил на такъв сценарий.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 20.07.2014 15:33

Това с кварталната електроцентрала, която купува или продава електроенергия, съхранявайки я в автомобилни акумулатори, също е поредната недомислица. Та нали тези акумулатори си имат брой цикли, и всеки един цикъл ги амортизира с определен процент. При това положение цената за съхраняване на енергия ще излезе по-висока от самата енергия. То това е така и към днешна дата, иначе аз отдавна да си бях направил у дома една малка НИМХЗРЕЦ (Никел-Металхидрид Зарядно-Разрядна Акумулираща ЕлектроЦентрала) или ЛИПОЗРЕЦ (Литий-Полимер Зарядно-Разрядна Акумулираща ЕлектроЦентрала).
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот agro » 22.07.2014 22:39

Същественото конкурентно предимство в случая ще е "купува в момента на най-ниска цена", продаването ще е само допълнително предимство. Все пак говорим за огромен купувач, а не продавач. Може да се окаже изгодно да се продава само в пиков час, на макс цена, въпреки амортизацията от зарядния цикъл. Другото конкурентно предимство - това, че няма да се чака за заряд, е също с огромен потенциал.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

Re: Електро автомобили

Мнениеот lz1wvm » 22.07.2014 23:08

Аз пък не съм съгласен,да ми менкат батериите.
Моята може да е три годишна,и да ми предлагат едногодишна,но от къде да знам,колко цикли са им направили.И колко реален капацитет има в нея. :D
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Re: Електро автомобили

Мнениеот lz1wvm » 22.07.2014 23:25

Блудният син написа:Следвайки нормалната логика- може би. Историята е пълна с примери за извращения и гаранции, че този път това няма да се случи-никакви. Що нещо е ненужно усложнено и, поради това, в пъти по-ненадеждно от достижимия оптимум. Не бих заложил на такъв сценарий.

Ами хубаво е човек да знае историята си,дали личностна,селска,общинска,държавна и т.н.Хубаво е да се поучи от нея,а не да злоупотребява.
Или да се поучим от грешките си,за да не ги повтаряме.
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 22.07.2014 23:42

lz1wvm написа:Аз пък не съм съгласен,да ми менкат батериите.
Моята може да е три годишна,и да ми предлагат едногодишна,но от къде да знам,колко цикли са им направили.И колко реален капацитет има в нея. :D

Колко му е да се вгради въпросният чипконтролер, инфото в който да се ъпгрейтва само на зарядна станция и да отчита реално заредената енергия и ред доп.параметри. Вярвам, също така, едва ли ще настоят да ти вземат батерията - просто, ще рекат, "Заповядайте, включете се, ще Ви заредим по дневната тарифа а, дотогава, посетете нашия бар/магазин/сладкарница и т.н.Възможно е да се предложат още ред услуги, които да те ... подтикнат да ползваш техните услуги по максимум. Хитрости търговски да искаш. В крайна сметка, ако батерията се води собственост на зарядната компания /или както там се нарече/ и не ти "сменят батериите", а купуваш едни kWh /и от "зарядката" се изваждат останалите, според контролера, в батерията, ето ти ново поле за бизнес. Добре и за крайни клиенти, и за поддръжка, за всички. Биха могли да се пуснат и "по-евтини" kWh, в по-стар хардуер /като цикли/, или "бонус-батерии", с гарантирано ниско вътр.съпротивление /според данните от зарядния компютър/, както и бърз сервиз /диагностика/ на автомобилите и т.н. Възможно е такова.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Bobby » 23.07.2014 09:02

А ако батериите се разглеждат като услуга? Рено например не ги продават, а ги дават под наем. Може да се мине на следващо ниво: продаваме ти енергията от тази батерия за Х лв. Даваш депозит ХХ лв, за да са сигурни, че ще им я върнеш. И това е ... спираш на станцията - взимаш си заредена батерия с ХХХ Ah енергия в нея, плащаш си. За депозита има много подобни бизнеси - коли и велосипеди в големите градове на западна Европа, САЩ ... дори може да си блокират сума от кредитната карта и да не даваш нищо. Чисто и просто ти продават енергия, а батерията ти е като амбалаж. Връщаш, взимаш нова и т.н. Не мислиш възраст, цикли и т.н. - това си е тяхно задължение. Ти само движиш с колата ... Е, сега е ясно, че ако квтч енергия струва в мрежата 16 ст, тяхната цена няма да е 16, а вероятно 20-30 ст. все пак ще има разходи, а и самите батерии не са евтини, но както при Рено за потребителя е по-лесно и може би по-евтино да плаща за услуга, вместо да притежава. Примерът, който ми изниква веднага е с хостинга ... много малко си купуват сървъри, а повечето ползват такива като услуга.
Bobby
 
Мнения: 112
Регистриран на: 12.06.2008 01:49

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 23.07.2014 15:16

Всичко, което може да се даде под наем, някъде някой вече го е пробвал. Някои бизнеси под наем са процъфтели, а други са се провалили. По неведоми причини човек някои неща се съгласява да ги ползва под наем, но за други твърдо иска да са си негови лични. Вижте списъка по-долу:

Коли под наем - слаб несигурен бизнес
Коли под наем с шофьор (таксита) - процъфтяващ бизнес
Велосипеди под наем - Само по морето, иначе не става за бизнес
Лаптопи под наем - ще се провалиш, ако пробваш
Жени под наем за 1 час - процъфтява
Мъже под наем за 1 час - мизерен бизнес
Строителна техника под наем - мизерен бизнес
Маса и стол под наем в кръчма или заведение - процъфтява
GSM под наем - не става
Учител/учителка под наем - става, дори някои добре печелят от това
Човешки труд под наем (работници) - масово се прилага
Интелетуален труд под наем - почти не се получава
Фитнес уреди под наем - мизерен бизнес, въпреки че много хоря се нуждаят от това
Телевизор под наем - не става, въпреки че масово хората искат да гледат телевизия

Мога цял ден да пиша и сред написаното ще има както много добри бизнеси с нещо под наем, така и мизерствуващи или провалили се. Обща логика обаче НЯМА и не може да се изведе. Никой не знае защо някои неща хората са съгласни да ги ползват под наем, а други държат да си ги закупят лично. Например към днешна дата бизнеса с АВТОМОБИЛЕН АКУМУЛАТОР ПОД НАЕМ е пълен провал, а със съизмерими по цена вещи се получава. Получава се дори и с по-евтини вещи. Гуми под наем няма, може би защото се износват, но жени под наем има, въпреки че също може да са износени или некачествени.

Кое е важно - цената на предмета ли (има ги и скъпи и евтини) или неговото тегло или неговото качество.............

Та и с автомобилните акумулатори под наем - когато му дойде времето, със сигурност ще се появят фирми, които ще пробват. Дали обаче ще успеят - това никой не го знае.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 23.07.2014 15:29

Сега се сетих, че нещата под наем зависят и от културата на даден народ. Например в Русия и Украйна ВСЯКА ЕДНА КОЛА Е ТАКСИ. Спокойно можеш да вдигнеш ръка на всяка една кола и тя ще ти спре и можете да се спазарите да те закара донякъде за пари. В България обаче никой не спира на вдигната ръка или дори и да спре, той не очаква да получи пари за транспортната услуга.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот lz1wvm » 23.07.2014 19:36

Блудният син написа:
lz1wvm написа:Аз пък не съм съгласен,да ми менкат батериите.
Моята може да е три годишна,и да ми предлагат едногодишна,но от къде да знам,колко цикли са им направили.И колко реален капацитет има в нея. :D

Колко му е да се вгради въпросният чипконтролер, инфото в който да се ъпгрейтва само на зарядна станция и да отчита реално заредената енергия и ред доп.параметри. Вярвам, също така, едва ли ще настоят да ти вземат батерията - просто, ще рекат, "Заповядайте, включете се, ще Ви заредим по дневната тарифа а, дотогава, посетете нашия бар/магазин/сладкарница и т.н.Възможно е да се предложат още ред услуги, които да те ... подтикнат да ползваш техните услуги по максимум. Хитрости търговски да искаш. В крайна сметка, ако батерията се води собственост на зарядната компания /или както там се нарече/ и не ти "сменят батериите", а купуваш едни kWh /и от "зарядката" се изваждат останалите, според контролера, в батерията, ето ти ново поле за бизнес. Добре и за крайни клиенти, и за поддръжка, за всички. Биха могли да се пуснат и "по-евтини" kWh, в по-стар хардуер /като цикли/, или "бонус-батерии", с гарантирано ниско вътр.съпротивление /според данните от зарядния компютър/, както и бърз сервиз /диагностика/ на автомобилите и т.н. Възможно е такова.

Какво значи според теб чипконтролер,и какво точно мери,и как го мери. :?:
Ако Плевнелиев реши да ми замени батерията с друга,какъв е проблема,пак да пия едно кафе,или да хапна мешана скара. :?:
И аз имам душичка....
Пък зависи от цената на дневна и нощна енергия за зареждане на автомобилите.Аз мога да хапна и след 22 часа. :idea:
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 23.07.2014 20:04

Един вид, докато не пробваш, успехът на всякакви прогнози ще е спорен. Сещам се, бях чел за опитите за пазарно проучване, когато в Китай предложили студен чай и 90 ++ % отказали. Изводът на компанията бил, че бизнесът няма бъдеще. Само след месеци, друга компания идва, никого не пита, предлага студен чай и публиката ще се скъса да поръчва. щото тези, дето проучвали, проучвали зимата, а в студено човек търси да се сгрее, докато продажбите стартирали в жеги и народът това и чакал. вероятно, успехът ще зависи и от това, дали е популярен този, който за пръв път ти предлага услугата и с каква репутация се ползва. Поне в щатите, доколкото съм чувал, много държали на референции и, ако си утвърдено име /напр. GE :wink: / едва ли би трябвало да възникне проблем. Виж, България е отделна губерния :roll:
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 23.07.2014 20:09

Какво значи според теб чипконтролер,и какво точно мери,и как го мери. :?:
Ако Плевнелиев реши да ми замени батерията с друга,какъв е проблема,пак да пия едно кафе,или да хапна мешана скара. :?:
И аз имам душичка....
Пък зависи от цената на дневна и нощна енергия за зареждане на автомобилите.Аз мога да хапна и след 22 часа. :idea:
Успокоявахме тези, дето не искат да си дават батерията. сигурно, и аз не бих искал, ако бих я бил купил преди това. Ала ако е с тези вноски, както предложиха колегите преди мен и особено, ако бързаш, а доставчикът е реномиран, ще ти спестим време за дома, не да клечиш по зарядки.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот lz1wvm » 23.07.2014 20:48

Блудният син написа:
Какво значи според теб чипконтролер,и какво точно мери,и как го мери. :?:
Ако Плевнелиев реши да ми замени батерията с друга,какъв е проблема,пак да пия едно кафе,или да хапна мешана скара. :?:
И аз имам душичка....
Пък зависи от цената на дневна и нощна енергия за зареждане на автомобилите.Аз мога да хапна и след 22 часа. :idea:
Успокоявахме тези, дето не искат да си дават батерията. сигурно, и аз не бих искал, ако бих я бил купил преди това. Ала ако е с тези вноски, както предложиха колегите преди мен и особено, ако бързаш, а доставчикът е реномиран, ще ти спестим време за дома, не да клечиш по зарядки.

Дай оферта,аз съм навит на 50 процента. :D
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Re: Електро автомобили

Мнениеот retro » 23.07.2014 21:54

Mateev написа:Тази система с подмяната на батериите въобще не е жизнеспособна по една съвсем проста причина - това, че няма как да сравниш една стара и издъхнала батерия, с която колата ти едвам крета, с една чисто нова мощна батерия, с каквато си си купил колата. Кой ще се съгласи да заменя кон за кокошка?

Ха-ха - че то ако това стане, аз самият ще взема да издирвам стари батерии и ще ги купувам на безценица, а след това ще ходя да си ги подменям с нови, и след това ще ги продавам скъпо и прескъпо. Ха-ха ...... и ако не го направя аз, ще го направят стотици други.......

Просто идеята е неприложима в едно първобитно общество с много ниско ниво на съвест, каквото е нашето общество. А за да си издигнем нивото на съвестта до необходимата висота и да построим комунизма, сигурно ще ни трябват поне 1000 години.

:D :D :D Look http://www.teslamotors.com/batteryswap !!!!!! :D :D :D За първобитно общество като нашето - да, идеята сигурно е неприложима, но за едни други общества май става.
"Където глупостта е образец, там разумът е безумие"
retro
 
Мнения: 588
Регистриран на: 05.03.2009 20:06

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 23.07.2014 22:56

lz1wvm написа:Дай оферта,аз съм навит на 50 процента. :D
Оферта за какво и на какви 50% си съгласен? Моля, уточни.
А да се стандартизира контролер за състоянието на батерията и протокол за обмен ан данни както и стандартен обем информация , относно всяко едно зареждане от въвеждане в експлоатация, достигане и време на издържане на крайни температурни режими и т.н. + тестовите показатели за капацитет и вътрешно съпротивление, които да се броят като фактор за обезценка и др, съвсем не е мисия невъзможна. Е, някой ден, хитър момък или прецакан инженер от някоя компания ще надхитри контролера, ще го хакне, и групи батерийни крадци ще задействат схеми за флашване и ментеризация на изхабени батерии, покрай нея-и за перване на качествени електромобили и др., знаем как става. Това са рисковете на живото предаване. Има няколко метрологични варианта как да се измерват реалните стойности с точност +/- 5% и т.н. Бъдещето не може да бъде спряно.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

ПредишнаСледваща

Назад към Свободни теми и дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта