Трафопостове

Всичко за слънчевите електроцентрали. Информация за доставчици, оборудване, узаконяване, монтаж и експлоатация.

Модератори: Mateev, Admin

Мнениеот Емил » 18.08.2009 19:05

Точно така - при въздушните проводи на средно напрежение обикновено се правят единични отклонения към новия трафопост, и той остава "на опашка".

Докато при кабелните проводи се "разкъсва" кабела, и се теглят два кабелни провода до новия трафопост.

Двете кабелни отклонения се налагат поради факта, че не се практикува Т-образна кабелна муфа средно напрежение, а и няма как да се постави разединител на отклонението.

Това важи за електрозахранване на консуматор, а вероятно важи и при присъединяване на производител.

Бих посъветвал колегата да опита да присъедини на ниско напрежение, щом край него минава и провод НН, а ако му откажат, очевидно ще трябва да направи трафопост и да го свърже с кабел СрН до най-близкия стълб от въздушната линия на средно напрежение, както го посъветва г-н Матеев.
Аватар
Емил
 
Мнения: 432
Регистриран на: 06.04.2009 16:32

Мнениеот powerdistributor » 18.08.2009 22:45

И понеже темата за ТП също ми е интересна, кабелът се разкъсва и се предвиждат 2 бр. КРУ Вход и изход, а когато е от въздушно отклонение ЖР оборудвано с телеуправляем реклозер/мощностен разединител (над 100 kW), т.е. приготви 30 бона. Мераклиите за присъединяване на ниско, да се ориентират към Шнайдер, те знаят.
powerdistributor
 
Мнения: 101
Регистриран на: 18.08.2009 20:29

Мнениеот bsgroup » 19.08.2009 10:19

А ако си изградя траф в моя имот, мога ли да го включа към 110 или 220 киловолтови стълбове или трябва да е задължително 20kV?
bsgroup
 
Мнения: 76
Регистриран на: 27.12.2008 14:42
Местоположение: София

Мнениеот Mateev » 19.08.2009 11:52

Към 110 или 220 kV се включват само подстанции с дежурен оперативен персонал. Всяка една от тях струва няколко милиона евро и има смисъл да се прави само ако централата е поне 15-20 MW.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот venkap » 19.08.2009 12:17

Mateev написа:Към 110 или 220 kV се включват само подстанции с дежурен оперативен персонал...


Не е задължително да има дежурен оперативен персонал. До 3-4 години ще бъдат построени няколко подстанции работещи в автоматичен режим, управлявани дистанционно.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Мнениеот Mateev » 19.08.2009 12:26

Абе той и един атомен реактор работи напълно автоматично, но въпреки това има няколко хиляди човека персонал около него.

На младини карах стаж в една подстанция и тогава установих, че оперативния персонал умира от скука. Ако обаче настъпи някаква критична ситуация, тогава ползата от персонала е много голяма. Склонен съм да си мисля, че една подстанция може напълно да се автоматизира, но липсата на дежурен според мене ще е сериозен недостатък. Има си човешки дейности, които няма как да се автоматизират. Например вземането на решение в кризисни ситуации. А те възникват сравнително често. Аз само за 1 месец наблюдавах няколко, включая и подпалване на трансформатор или пък стопяване на двуметров разединител при опит за комутация под товар.

Ако наистина няма да има персонал на място, тогава трябва някъде другаде наблизо да има денонощна мобилна аварийна група, която да хвърчи насам-натам в случай на нужда. Тоест пак ще има персонал.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот venkap » 19.08.2009 12:33

Mateev написа:.... Тогава трябва някъде другаде да има денонощна мобилна аварийна група, която да хвърчи насам-натам в случай на нужда.


Точно такава тенденция се осъществява.
Сега се сетих, че от няколко години в експлоатация има и няколко мобилни подстанции, които нямат персонал.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Мнениеот masurev » 19.08.2009 15:12

venkap, абсолютно вярно. EVN са първите и доколкото знам единствените използващи мобилна (ама май не беше само една) ПСт. А доколкото до персонала всички разпределителни дружества експлоатиращи ПСт вървят към модела - ПСт да е с телемеханика и да е напълно автоматизирана. И както е казал venkap, се прави една аварийна група отговаряща за някакъв брой ПСт. Само че това начинание иска много вложения за оборудване а това намалява печалбата :D:D:D.
masurev
 
Мнения: 18
Регистриран на: 12.12.2008 11:25
Местоположение: Sofiq

Мнениеот Емил » 19.08.2009 18:45

venkap написа:
Mateev написа:.... Тогава трябва някъде другаде да има денонощна мобилна аварийна група, която да хвърчи насам-натам в случай на нужда.


Точно такава тенденция се осъществява.
Сега се сетих, че от няколко години в експлоатация има и няколко мобилни подстанции, които нямат персонал.


Егати, не знаех за това нещо...

http://www.evn-ec.bg/bg/presse/news_detail.asp?newsdetail=6989
Аватар
Емил
 
Мнения: 432
Регистриран на: 06.04.2009 16:32

Мнениеот venkap » 19.08.2009 18:52

До преди три месеца бяха три мобилни, сега работят две.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Мнениеот masurev » 21.08.2009 09:20

venkap, благодаря за инфото. :thumright:
masurev
 
Мнения: 18
Регистриран на: 12.12.2008 11:25
Местоположение: Sofiq

Мнениеот VALDESVS » 24.08.2009 16:33

Здравейте, г-н Матеев!
В момента правя сметки по инвестиция за ФЕЦ-200 KWp.
Вероятно ще се възползвам от услугите на STS Solar.
Собственик съм на УПИ-7дка. със скица и виза за проектиране на PHV електроцентрала. Подписах и предварителен договор с EVN за 180 KWp.
На 6м. от парцела минава ВЛ - 20KV, а на 30м. е трафопоста на селото с мощност от около 380 KW.
Въпреки наличието на трафопоста в договора ми е предписано да изградя собствен трафопост.
Може ли някой да ми каже приблизително, колко ще ми струва направата на трафопоста с описаните параметри в предварителния договор.
Публикувам и извадка от предварителния договор с EVN.
Благодаря предварително.
Прикачени файлове
4_PHV_200KWp.jpg
Извадка от пр.договор - стр.4
4_PHV_200KWp.jpg (47.84 KiB) Прегледано 17290 пъти
3_PHV_200KWp.jpg
Извадка от пр.договор - стр.3
3_PHV_200KWp.jpg (74.14 KiB) Прегледано 17290 пъти
2_PHV_200KWp.jpg
Извадка от пр.договор - стр.2
2_PHV_200KWp.jpg (87.29 KiB) Прегледано 17290 пъти
1_PHV_200_KWp.jpg
Извадка от пр.договор - стр.1
1_PHV_200_KWp.jpg (40.45 KiB) Прегледано 17290 пъти
Аватар
VALDESVS
 
Мнения: 7
Регистриран на: 14.08.2009 10:25
Местоположение: Пловдив

Мнениеот VALDESVS » 24.08.2009 16:37

Извинявам се за грешната подредба на страниците от предварителния договор.
Успешни дни на всички от форума!
Аватар
VALDESVS
 
Мнения: 7
Регистриран на: 14.08.2009 10:25
Местоположение: Пловдив

Мнениеот sonnborn » 29.08.2009 00:01

на миналата страница ставаше дума за изграждане линия от 1 км. с трафопост. По случая малко теория : ако приемем, че линията е със сечение 95 кв. мм. САХЕкТ, това прави около 28 кВАр капацитивна мощност (на километър в общия случай) . Трафът едва ли може да изконсумира повече от 10-15 кВАр от тях.

Та как смятате да се справите с глобите за капацитивната енергия, защото по спомен инверторът генерира мощност с косинус фи около единица?
sonnborn
 
Мнения: 1
Регистриран на: 10.12.2008 20:54

Мнениеот lz1wvm » 31.08.2009 20:02

Не съм много наясно,но тези капацитивни енергии от кабелите трябва да ги уточните.Не вярвам при произвеждане на 1 киловат електроенергия от ФЕЦ-а да се генерират 28 кВА реактивна енергия.

Така че като се пишат данни за кабели и трафове е хубаво да се смятат към съответния случай. : :idea: :wink:
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

ПредишнаСледваща

Назад към Слънчеви (соларни, фотоволтаични) електроцентрали

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта