Ето и някои факти:
1. При натоварване от вятър със скорост 140 km/h само червячният редуктор ще ви струва 10 000 лв.
2. Винтогаечните задвижвания които понасят статично натоварване до 60 kN струват около 1400 лв. Представете си една плоча с площ 60m2
която трябва да маневрира при скорост на вятъра 140 km/h с линейна скорост 2-3 mm/s - ще са ви необходими много повече от 60 kN.
3. За да релизирате такъв тракер ще трябва да вложите 2.5 - 3.5 тона метал.
Вие сам си направете сметката.
Предполагам ви е ясно, че 80 km/h не е разчтна скорост - разчетната скорост на вятъра се завишава с 40%.
Същото важи и за натоварването от сняг.
А и при избора на материали се залага коеф. на сигурност 10%
Що се отнася до ветрозащитата аз смятм, че това е едно много елегантно решение на икономическата страна на проблема.
Ако си имате малко понятие от механика на флуидите и аеродинамика сам ще стигните до това заключение. Тракер показан на снимката при скорост на вятъра 40 m/s не издава и звук (рамкта естествено е в хоризонтално пложение).
Аз лично много се радвам, че има дискусия по темата, защото истината се ражда в спора




В момента разработваме малък тракер, на които ще може да се инсталира мощност от 2500 - 3000 Wp и ще бъдат с уникална конструкция с радост ще пуснем в форума и негова снимки и се надявам отново да се получи добра дискусия.
Много се радвам на конструктивна критика, това означава, че все пак в България са останали интелегентни и кадърни хора. Отврени сме за всякакви коментари, защото човек все пак не може да знае всичко.
Що се отнася за управлението на DEGER сте прав, има още какво да се желае. На опитният образец сме инсталирали такова управлене за да използваме тяхния опит при създаването на български еквивалент.
Но досега сме изпробвали три български САУ и нямаме голям успех.
Сега в петък ни предстои още един тест и се надяваме най накрая да имаме някъкви положителни резултати.