от agro » 10.02.2013 16:19
Ето какви са били схващанията 2009 г:
“Мерцедес-Бенц” показва 392-киловатов модел спортна кола, докато “Ауди” представя също толкова мощна електрическа версия на своя модел R8. Със своя Vision Efficient Dynamics БМВ демонстрира алтернативен двигател – хибрид с трицилиндров дизелов мотор, ограден от два електрически двигателя, който ще може да развива максимална скорост от 250 км в час. А присъдата на немското списание за автомобили Auto Bild е „икономичността е секси”.
Но преди екологичните организации да се появят и да подчертаят истинското въглеродно значение на подобни енергийни вампири, производителите ще направят добре ако заявят публично един доста важен факт, а именно, че електрическите
автомобили с много конски сили не са готови да излязат на пазара и не са сериозна възможност дори в дългосрочен план. Сега дори най-добрите акумулатори се изтощават в рамките на няколко минути след като бъдат карани на пълна мощност.
Чиста фантазия
Първото Международно автомобилно изложение във Франкфурт, която се състои в ерата на елекрическите автомобили, доказва категорично един факт – че отказът от бензин, който все още осигурява предостатъчно енергия, няма да бъде лесен. Засега желанието да се създадат също толкова мощни двигатели на електричество си е чиста фантазия.
Въпреки това изглежда в индустрията е разпространено убеждението, че ще има масов пазар за електрически автомобили и че това може би ще се случи в десетилетието между 2020 и 2030 година. Конструкторите изчисляват, че тогава капацитетът за акумулиране ще се е увеличил два или три пъти. Това ще е достатъчно, поне за автомобил с малък двигател.
Електрохимическите параметри все още налагат доста тесни граници върху потенциала на електрическите автомобили. В момента най-добрият литиево-йонен акумулатор тежи малко под 10 килограма на киловатчас. Първите малки серийни автомобили като тези на “Смарт” или “Мицубиши”, имат капацитет от 16-20 киловатчаса. Това се равнява на енергийното съдържание на около два литра бензин.
Производителите изчисляват, че това означава разстояние от 100 километра или повече. Но системата им за измерване ползва крайно ниски стандарти и идеални условия за електрическия двигател."
Сега нещата вече не изглеждат по този начин, а са изминали само 4 години оттогава. Какво ли ще е след още 4 ? Представете си 10 % електромобили един хубав ден. При сегашни 3 000 000 автомобила в страната, това са 300 000 акумулатора, които заредени на поне 50%, умножено по 100 kwh на акумулатор са 15 000 000 kwh на разположение нощем, когато не се движат и са включени в мрежата. И това е при 10 % електромобили. Как не съм се замислил и за момент досега върху това. И как ще изглежда картинката при 90 % електромобили! Такава тотална промяна в концепциите и бизнес моделите, принципи и начини на добив и разпределение на електроенергията! В този контекст Белене, която евентуално може да се построи след 10 години, ще е един паметник на човешката /българската / глупост. Защото не е луд този, който иска да изяде сега баницата, луд е този, който му я дава - стара народна мъдрост, ама де е мъдреца, които я е изрекъл?
Предлагам да преместим обсъждането в "Електромобили", за целта темата отдавна е създадена.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"