от Mateev » 28.02.2011 14:16
Има две логики - здравата икономическа логика, подкрепена с взаимен интерес, и логиката на монополистите, която често пъти противоречи дори и на техните собствени интереси.
Здравата икономическа логика е следната:
1. Еднофазни централи до 5 kWp (20-25A) спокойно могат да бъдат присъединявани в най-близкото табло (на жилищен блок) или стълб (ако е на село).
2. Трифазни централи до 15 kWp са еквивалентни на 3 еднофазни централи. Следователно точка 1 важи и за тях.
3. Централи с по-голяма мощност задължително се присъединяват на страна НН в най-близкия трафопост, ако консумацията на потребителите от този трафопост е по-висока от мощността на централата. Граница на мощностите за този случай НЯМА. Ако е гъстонаселен градски регион и трафопоста е 1 MW и е натоварен с консуматори, какъв е проблема да се върже на страна НН и централа с мощност 500-600 kWp. Та тя няма да натовари трансформатора, а ще го РАЗТОВАРИ.
4. Строи се нов трафопост и присъединяването е на страна 20kV само ако наблизо няма консуматори НН, които да поемат енергията от централата. Тука също не трябва да се цитират минимални мощности.
Логиката на монополистите е следната:
1. Инвеститорите във ВЕИ са наш враг номер 1
2. Врага трябва да се унижава, потъпква и сразява с всички възможни законни и незаконни средства
3. На врага ще предпишем такова присъединяване, щото:
- той да даде колкото се може повече пари
- той да се забави колкото се може повече
4. Ако врага пропусне някой срок дори и с 1 ден, ние ще го накараме да започне цялата процедура отначало
5. В същото време за нас няма срокове и ако за нещо трябва да отговорим за 30 дена, ние ще се бавим поне още 90 дена.
6. Ако врага по време на процедурата поиска някаква дребна промяна (например поиска анекс за увеличаване на мощността с 1 W), то тогава ние ще го накараме да започне цялата процедура отначало
7. Логиката на ЧЕЗ - Всички централи с мощност над 30 kWp задължително строят нов трафопост и задължително се присъединяват на страна 20kV, дори и наблизо да има 5 други трафопоста, натоварени с консуматори. Загубите тука са двойни - инвеститора губи около 2% от енергията, за да я качи на 20kV и само 20 метра по-нататък ЧЕЗ губи още 2%, за да я свали на 220V за консуматорите. Това по действителен случай.