За Белене !

Дискусии на теми, които смятате за интересни и важни.

Модератори: Mateev, Admin

Re: За Белене !

Мнениеот agro » 10.02.2013 11:41

Ето как запознаването с последните новости ме превърна от скептик в оптимист по въпроса. Ако цитираните характеристики са верни - пробивът в акумулаторите вече се е случил и не бива да бъде проспан. Само докато си пиех кафето, изобилието от промени в бита и възможности за развитие при внедряване на подобни акумулатори, което ми хрумна, беше достатъчно голямо, за да ме накара сериозно да се замисля, може би за доста време напред.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

Re: За Белене !

Мнениеот Тани » 10.02.2013 12:51

Обърни внимание също така при какви зверски условия са тези 6000 цикъла. При пълно зареждане/разреждане по за 20 минути. При по-нормални условия циклите ще са повече. Забележи също, какво се случва с батерията след 6000 пъти зверско използване. Тя не става негодна, а само капацитета и пада с 20%! Ако сметнеш за каква номинална мощност става въпрос при нормално използване - 255кW при 85кWh акумулатор, ще се види, че дори тази мощност е достатъчна за регенеративно(или рекуперативно- не знам как е правилно на български, подсъзнателно свързвам рекуперацията с флуидите) спиране. Батерията позволява и два пъти по голям заряд - над половин МЕГАВАТ, но за по-кратко време.

ПП Радвам се, че попаднах на място на което хората са склонни да си променят парадигмата при промяна на ФАКТИТЕ. Високо ценя такива хора. Те са рядкост в обществото за съжаление.

ППП Според закона за запазване на енергията, масата не е от чак толкова голямо значение за автомобила. Каквато мощност е необходима за да ускориш определена маса до дадена скорост , толкова мощност ще ти трябва и за да я спреш. Локомотива ще регенерира повече енергия, но също така ще му трябва и повече енергия за да ускори отново.
Тани
 
Мнения: 38
Регистриран на: 27.03.2010 20:06

Re: За Белене !

Мнениеот agro » 10.02.2013 13:54

Ако революцията с с компютрите, интернет и мобилните комуникации не се беше случила по време на собствения ми съзнателен живот, нямаше така бързо да се съглася. Сигурно щях да казвам "едва ли", "евентуално", "може би", някога в бъдещето, което не ме касае" и т.н. Но сега, изумен от скоростта, с която нещата се променят и от факта, че вчерашните мечти са вече реалност, осъзнавам, че трябва да се следят внимателно фактите и въз основа на тях и само на тях да се гради стратегия за бъдещето. Роботите, притежаващи ИИ вече чукат на вратата, ако и да не доживея да ги видя, вече знам, че ще се случат на децата ми.

P.S. Когато изхвърлих чертожните дъски от офиса, дълго време ги държах в склада, без да си давам сметка защо. Сега вече изхвърлям старите компютри и монитори съвсем безжалостно, явно вече свикнах на динамичните промени в техниката.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

Re: За Белене !

Мнениеот venkap » 10.02.2013 14:06

Понеже някой ще ни обвини, че сме променили смисъла на темата "За Белене", нека се опитаме да направим паралел в инвестициите в ядрени реактори и в производството на електромобили. Както вървят нещата седми и осми реактори в Козлодуй ще ни излязат почти колкото и построяването на Белене. Малко по малко започнаха да обработват общественото мнение. Започнаха с завоалирани изказвания, каква щяла да бъде базовата цена, като предположенията започват от два милиарда и достигат двойно повече. За тези хора един два милиарда, не са нищо.
За разлика от нас в Словакия привличат чужди инвеститори, които срещу 60 милиона Евро ще произвеждат 30 000 автомобила. Тази инвестиция е равносилна на 15 MW фотоволтаична централа изградена преди 3 години, с тази разлика, че Reva Electric Car Company отварят 1000 работни места. Задавам си логичния въпрос, какво би станало, ако държавата инвестира част от тези девет милиарда в този отрасъл. Друга част в здравеопазване чрез производство на медицинско оборудване, в производство на селскостопанска техника, в развитие на малките населени места с изнасяне на производствата от големите градове чрез данъчни облекчения към тези фирми. Но както писа Lupus, стига с тези "фентъзи"...
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: За Белене !

Мнениеот venkap » 10.02.2013 15:29

Според американски стандарт при изгарянето на един галон бензин (4.5461L) се изразходва 33.7 kWh, което прави по 0,455 kWh/L на километър от тестовия автомобил. Сравнено с възможността, която предоставят тези литиево-йонни клетки от 0,177 kWh/L се повишава ефективността 2.513 пъти. Ако го приравним в левове се получава 0,15 лв. срещу 0.04 лв. изчислено към 250 лв. за МWh на зарядното за батериите. Респективно за 100 000 км. се получават - 15 000 лв. срещу 4 000 лв., където има допълнителен резерв в зависимост от източника на електроенергия при зареждането на клетките.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: За Белене !

Мнениеот agro » 10.02.2013 16:19

Ето какви са били схващанията 2009 г:
“Мерцедес-Бенц” показва 392-киловатов модел спортна кола, докато “Ауди” представя също толкова мощна електрическа версия на своя модел R8. Със своя Vision Efficient Dynamics БМВ демонстрира алтернативен двигател – хибрид с трицилиндров дизелов мотор, ограден от два електрически двигателя, който ще може да развива максимална скорост от 250 км в час. А присъдата на немското списание за автомобили Auto Bild е „икономичността е секси”.

Но преди екологичните организации да се появят и да подчертаят истинското въглеродно значение на подобни енергийни вампири, производителите ще направят добре ако заявят публично един доста важен факт, а именно, че електрическите
автомобили с много конски сили не са готови да излязат на пазара и не са сериозна възможност дори в дългосрочен план. Сега дори най-добрите акумулатори се изтощават в рамките на няколко минути след като бъдат карани на пълна мощност.

Чиста фантазия
Първото Международно автомобилно изложение във Франкфурт, която се състои в ерата на елекрическите автомобили, доказва категорично един факт – че отказът от бензин, който все още осигурява предостатъчно енергия, няма да бъде лесен. Засега желанието да се създадат също толкова мощни двигатели на електричество си е чиста фантазия.

Въпреки това изглежда в индустрията е разпространено убеждението, че ще има масов пазар за електрически автомобили и че това може би ще се случи в десетилетието между 2020 и 2030 година. Конструкторите изчисляват, че тогава капацитетът за акумулиране ще се е увеличил два или три пъти. Това ще е достатъчно, поне за автомобил с малък двигател.

Електрохимическите параметри все още налагат доста тесни граници върху потенциала на електрическите автомобили. В момента най-добрият литиево-йонен акумулатор тежи малко под 10 килограма на киловатчас. Първите малки серийни автомобили като тези на “Смарт” или “Мицубиши”, имат капацитет от 16-20 киловатчаса. Това се равнява на енергийното съдържание на около два литра бензин.

Производителите изчисляват, че това означава разстояние от 100 километра или повече. Но системата им за измерване ползва крайно ниски стандарти и идеални условия за електрическия двигател."

Сега нещата вече не изглеждат по този начин, а са изминали само 4 години оттогава. Какво ли ще е след още 4 ? Представете си 10 % електромобили един хубав ден. При сегашни 3 000 000 автомобила в страната, това са 300 000 акумулатора, които заредени на поне 50%, умножено по 100 kwh на акумулатор са 15 000 000 kwh на разположение нощем, когато не се движат и са включени в мрежата. И това е при 10 % електромобили. Как не съм се замислил и за момент досега върху това. И как ще изглежда картинката при 90 % електромобили! Такава тотална промяна в концепциите и бизнес моделите, принципи и начини на добив и разпределение на електроенергията! В този контекст Белене, която евентуално може да се построи след 10 години, ще е един паметник на човешката /българската / глупост. Защото не е луд този, който иска да изяде сега баницата, луд е този, който му я дава - стара народна мъдрост, ама де е мъдреца, които я е изрекъл?
Предлагам да преместим обсъждането в "Електромобили", за целта темата отдавна е създадена.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

Re: За Белене !

Мнениеот Lupus » 10.02.2013 19:54

@ venkap,
Звучи добре на хартия! Искам да си купя един такъв акумулатор! От къде и за колко мога да го взема?
Размечтахте се на тема литиеви акумулатори, но колко от вас си имат всекидневно работа с тях? Аз поне да!
И определено си има толкова специфики поддържането им, че тия 6000 зареждания ми изглеждат като чиста фантастика (освен ако не става дума за някаква супер нова, неизвестна за мен химия).
Гарантирано е, че в следващите поне 10 години електромобилите няма да навлязат масово в употреба. Причините са много, но решаващата е цената на изминат километър. А тя няма да спадне дълго именно поради цената на литиевите батерии! Защо?
1. Лития не е разпространен широко в природата елемент. Говорите за бума в компютри и комуникации. А някой замисля ли се, че това е благодарение на масово разпространения в природата силиций? Сещате ли се какво ще стане с цената му, ако започне масово използване за автомобили?
2. Добиването и преработката на литий е свързано с много по-опасно замърсяване на околната среда от това с въглероден двуокис. Преработката на използваните батерии за електрониката и сега е сериозен проблем.
3. Литиевите акумулатори никак не са безопасни. Примери бол. Последния е с акумулаторите на Дриймлайнера на Боинг.
А иначе да се мечтае как ще се подкваси морето и ще има кисело мляко за циганетата на корем подобрява настроението! :D
Последна промяна Lupus на 10.02.2013 20:15, променена общо 1 път
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: За Белене !

Мнениеот venkap » 10.02.2013 20:06

venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: За Белене !

Мнениеот Lupus » 10.02.2013 20:56

venkap написа:http://www.toshiba.com/ind/product_display.jsp?id1=821

Нещо за цената не се говори... А иначе за тая фирма има приказка "Ту шиба, ту не шиба". Преди повече от 5 години се появи тяхна публикация за изобретения от тях микро ядрен реактор, който е безопасен и се побира в едно мазе на къща. Дава ток и топлина за цяло село. И от тогава никой повече не го чу или видя! Така че, ако това го има на пазара и мога да си го купя още утре вземам тая, дето е 2.3V/20Ah. А иначе нета носи на реклама. :D
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: За Белене !

Мнениеот Тани » 11.02.2013 01:32

Ето какво предлагат още сега (от доста време) на пазара .


Изображение

Ако не държиш да зареждаш за 10 минути, а можеш да отделиш и два пъти повече , може да си купиш и от тях на цена 51.20$ за 3,6V 40Ah. Няма по-малки, но пък има до 400Ah на същото напрежение. Този е с тегло: 1,5кг и размери: 116х46х183мм След 5000 зареждания , капацитета пада с 20% след 8000 зареждания пада с 30% .
Тани
 
Мнения: 38
Регистриран на: 27.03.2010 20:06

Re: За Белене !

Мнениеот Lupus » 11.02.2013 14:42

Това на коя фирма е и от къде може да се купи?
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: За Белене !

Мнениеот Тани » 11.02.2013 17:18

Данните ги взех от тук
http://evparts.alle.bg/%D0%B0%D0%BA%D1% ... n-battery/
може би има и по ниски цени, а най-вероятно има и по-добри батерии. Честно казано не съм търсил.

Ако искаш повече ток и по бързо зареждане, погледни тези червените на дъното на страницата.
http://evparts.alle.bg/%D0%B0%D0%BA%D1% ... y-lifepo4/
Тани
 
Мнения: 38
Регистриран на: 27.03.2010 20:06

Re: За Белене !

Мнениеот Lupus » 11.02.2013 20:30

Тия цени убиха всичко детско в мен! :cry:
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: За Белене ! И защо сметките за тока скочиха почти двойно

Мнениеот Markov » 15.02.2013 19:04

:idea: Направих си труда да анализирам фактурите на 3 семейства за последните 3 месеца и забелязах, че:
1. Няма увеличение на цената на тока.
2. Няма увеличение на различните добавки по разбивките.
3. ИМА увеличение единствено на изразходваните kWh.
Направи ми впечатление, че за предишните 3 месеца консумацията е занижавана с около 30%.
Ако последното отчитане е точно, това води до почти двойно увеличение на начислените kWh за последния месец и от там за двойното увеличение на сумите за плащане.
Въпроса е "случайно" ли е станало това или е режисирано от заинтересовани субекти. Така се предизвикат масови вълнения точно сега-преди окончателното решение на НС за съдбата на АЕЦ Белене. За да може хората да кажат: "Ако я няма АЕЦ Белене, ще плащаме двойно повече за ток"
Моля споделете и вашите сметки за да проверим, дали подозренията ми са основателни
Готов съм да се обзаложа, че следващата ми сметка за ток ще бъде по-ниска, тоест нормална :)
Изображение
Аватар
Markov
 
Мнения: 204
Регистриран на: 01.02.2008 14:57
Местоположение: Варна

Re: За Белене !

Мнениеот lz1wvm » 15.02.2013 19:34

"Ако я няма АЕЦ Белене, ще плащаме двойно повече за ток"

Не знам защо трябва да плащаме по-вече ток,ако го няма Белене.Г-н Добрев пък каза,че тока основно поскъпва заради таксата пренос.Защото тока идвал от Козлодуй(по ГЛУПАВО обяснение не бях чувал).Еми щом тока идва от там,значи че в гр.Козлодуй не трябва да плащат пренос,или да бъде минимален.....и на мен маслините ми ги карат от Гърция,но не съм виждал да ми начисляват пренос до тук. :D
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

ПредишнаСледваща

Назад към Свободни теми и дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron