Електро автомобили

Дискусии на теми, които смятате за интересни и важни.

Модератори: Mateev, Admin

Re: Електро автомобили

Мнениеот agro » 27.07.2014 22:33

Mateev написа:Проблемът е, че между стара и нова батерия разликата в капацитета е не 2 пъти, а 10 пъти. Разликата във вътрешното съпротивление е не 2 пъти, а 100 или дори 1000 пъти. А двете батерии - нова и стара по външен вид не се различават.

Тоест, коректността ще изисква да не се работи с батерии с толкова големи разброси в характеристиките, или ако това не може да се избегне, предварително трябва да е известно качеството на закупения продукт, за да е съответно на цената. Във века на компютрите такъв проблем не изглежда неразрешим, или поне на мен така ми се струва /иска/. Все може да се измисли някакво хитро техническо или търговско решение предвид огромните ползи, които ще носи. И който го измисли пръв - :D
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 27.07.2014 23:01

Наясно съм с разликите в батериите и кой показател какво означава. Ползвам някакви, сърбал съм им попарата. Вярно, за други цели но, все батерии. Поради тези проблеми и подхвърлих идеята и затова бе споменат въпросният чип, интегриран към батерията: В момента, в който се разреди и после, след зареждане /проба R вътр и С, [Ah]/, батерията се ...причислява към определена експлоатационна група. Например, обозначавана с буквено-цифров код. В крайна сметка, НЕ Е проблем в автото си да имаме стандартизиран, вграден електромер и неговите показания да се вземат предвид. При евентуални рекламации, се представят показанията от чипа и електромера и зарядната компания (+/- застрахователят) кихат, та се късат.

Ама не ви навивам, де. И не бързам да се кося предварително. Като му дойде времето и си купя електрокар, ще го мисля. Изписаното по-горе е възможен но, не единствен вариант от бъдещето - стратегически подход, който бих следвал аз. Ще видим, какво ще излезе на практика.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 27.07.2014 23:14

Блудният син написа:Наясно съм с разликите в батериите и кой показател какво означава. Ползвам някакви, сърбал съм им попарата. Вярно, за други цели но, все батерии. Поради тези проблеми и подхвърлих идеята и затова бе споменат въпросният чип, интегриран към батерията: В момента, в който се разреди и после, след зареждане /проба R вътр и С, [Ah]/, батерията се ...причислява към определена експлоатационна група. Например, обозначавана с буквено-цифров код. В крайна сметка, НЕ Е проблем в автото си да имаме стандартизиран, вграден електромер и неговите показания да се вземат предвид. При евентуални рекламации, се представят показанията от чипа и електромера и зарядната компания (+/- застрахователят) кихат, та се късат.

Ама не ви навивам, де. И не бързам да се кося предварително. Като му дойде времето и си купя електрокар, ще го мисля. Изписаното по-горе е възможен но, не единствен вариант от бъдещето - стратегически подход, който бих следвал аз. Ще видим, какво ще излезе на практика.

Дрън, дрън ерина! (в превод - дует за две китари и коза!).
Системата би работила само ако плащам реално изразходваната енергия, а не заредената. Матеев ти каза доста, но едва ли си го схванал. Батерията като еквивалент е източник на напрежение с последователно свързано вътрешно съпротивление. Когато зареждаш, част от енергията се превръща в топлина (вследствие загубите в това съпротивление). Когато разреждаш, пак губиш част от енергията като топлина в това съпротивление. Как ще си караш возилото не определя количеството на загубите. Е за чий да ги плащам???
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 27.07.2014 23:24

Системата би работила само ако плащам реално изразходваната енергия, а не заредената. Матеев ти каза доста, но едва ли си го схванал. Батерията като еквивалент е източник на напрежение с последователно свързано вътрешно съпротивление. Когато зареждаш, част от енергията се превръща в топлина (вследствие загубите в това съпротивление). Когато разреждаш, пак губиш част от енергията като топлина в това съпротивление. Как ще си караш возилото не определя количеството на загубите. Е за чий да ги плащам???

...И това важи само за батериите на лизинг, нали? Само те имат загуби и лимит на кпд-то. Караш си само със собствена и няма да плащаш за тези измислици на искащите да те набутат.
Гениално решение. :mrgreen:
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 27.07.2014 23:30

Нека се успокоим: Системата ще работи, вярваш или не. Защото,
1.Народът, като цяло, далеч не е компетентен толкова, колкото си мисли. Самонавива се.
2.А други, дори запознати с всичко това, ще преценят, че другите алтернативи са им или по-скъпи, или по-неудобни, или и двете. Примери?
Ами, да вземем хазарта: Всички знаят, че вероятността да не спечелят е милиони пъти над тази да, ама си пускат и почти гарантирано губят "малки суми но, редовно". Оттам, организаторите редовно правят пачки.
И тук ще стане така.
Иначе, Н.Носов в пророческата си приказка "Незнайко на Луната" разказваше, как лунните жители си карали колите с...газирана вода.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 28.07.2014 05:27

Аз предлагам на всички да успокоят топката. Това с батериите под наем никога няма да се случи, защото ОТПАДА ОСНОВНАТА ПРИЧИНА - бавното време на заряд. Оказва се, че има съвременни батерии, които могат да се зареждат МНОГО БЪРЗО !!! Преди няколко постинга ви споменах време от 15 минути, защото това беше моят опит от моделизма. Сега се загледах отново и открих, че ВЕЧЕ ИМА НОВА ТЕХНОЛОГИЯ БАТЕРИИ, които могат да се зареждат САМО ЗА 4 МИНУТИ. Ха-ха - та това е по-бързо дори и от зареждането на колата с бензин.

Ето ви един представител на новата технология, който има ВПЕЧАТЛЯВАЩИ ПАРАМЕТРИ:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html

За който не е наясно с терминологията:
Капацитет - 6.4 Ah
Ток на разряд, който може да бъде поддържан до пълното изтощаване на батерията - 594 A
Заряден ток - до 96 А
Време за пълен заряд - 4 минути
Тегло - 239g
Размери - колкото на една цигарена кутия от тия малките с тънките цигари.

А ето и още два ВПЕЧАТЛЯВАЩИ ПАРАМЕТЪРА:
Плътност на мощноста - 7.5 kW/kg
Вътрешно съпротивление - 1.2 милиома

С три такива малки батерийки, свързани последователно, може да се постигне напрежение 12.6V, което отговаря на напрежението на автомобилния акумулатор. И този малък "джобен" акумулатор е в състояние БЯСНО ДА ЗАВЪРТИ СТАРТЕРА на всяка една лека кола или камион дори и при минус 40 градуса по Целзий.

Ха-ха - във връзка с параметрите на тази малка батерийка аз ви предлагам следния нов бизнес, който можете да го приложите още сега, а не в далечното бъдеще. Купувате си три такава батерийки, свързвате ги последователно, слагате ги в джоба, и при първи сняг излизате на улицата, където хиляди водачи се шушнат около колите си и се чудят как да ги запалят. Предлагате им запалване на двигателя срещу скромната сума от 5 лева. След това пред ококорените им очи вадите от джоба си батерийките, допирате кабелите до акумулатора им, и стартера се развърта с бясна скорост. Ха-ха - бъдете сигурни, че ще ви обявят за извънземен. Можете за достоверност да сложите една антена отзад на шапката си - ха-ха. Това със сигурност ще направи ефекта още по-силен.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 28.07.2014 10:40

Параметри като слънце, но нещо не видях цена и дали въобще може да се закупи. Като имащ повече опит с този сайт, как да си поръчам?
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот alabala963 » 28.07.2014 12:08

Г-н Матеев, не стига че ни наричат вече "зелени човечета" /покрай зелената енергия, която произвеждаме/, ами сега и антенки ако си сложим отзад и ще ни преселят на луната.
Големите производители, за да си продават колите, сигурно мислят и за съпорта. Иначе кой ще си купи автоматична пералня без да има поддръжка или бързорастварящ се препарат за пране (здрава батерия, зареждаща се за 15 минути). В зависимост от местния пазар и броя на "андрешковци" на глава от населението, ще се определят и схемите на предлагане.
"Помни, че си смъртен и имайки ограничено време за живот, си достигнал, благодарение на размишленията за природата,
до безкрайността и вечността и си видял "това, което е, което ще бъде и което е било".
Аватар
alabala963
 
Мнения: 297
Регистриран на: 01.12.2008 13:53
Местоположение: plovdiv

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 28.07.2014 22:17

Ако искаме да заредим до пълен капацитет батерия от /примерно/ 50 kWh за 15 минути, ще трябва да имаме зарядно с мощност /номинална!/ от поне 220-250 kW и специално, принудително мощно охлаждане на самата батерия /и зарядното/ докато трае процесът. Само мен ли ме смущава това? Слагаш 4 електромобила едновременно, и трафо, кабели и т.н. задължително трябва да са поне за 1 MW. Ще оскъпи и отежни инсталацията и, вместо да спомогне, ще спъне масовото развитие на зарядните станции.
Още, ако мислим като андрешковци, кое ще ни промени живота към по-добро? Андрешко е символ на начин на мислене дребно, хитро, лукаво и непризнаващо чуждия успех. Дали ще ни пусне? Това, което осъществяващите се нации имат в повече от нас, е щедрост. Щедрост духовна. Към себе си и обществото. Ще ми се да се измъкнем от него. Алтернативата е това, което вече имаме: Затихващи функции практически във всичко. Иначе, това с антенките, ми хареса. :alien:
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 29.07.2014 00:06

Дълбоко грешиш в разсъжденията си. Батериите НЯМА ДА ЗАГРЯВАТ, защото вътрешното им съпротивление е само 1.2 милиома. И това днес, а за в бъдеще вероятно ще го намалят още. За киловатите въобще не знам защо се безпокоиш. Един далекопровод има мощност около 5 MW. Може и слънчева електроцентрала, но това ще си го реши собственика на зарядната станция. Може и ПРЕВКЛЮЧВАНЕ - 6 зарядни колонки, но в даден момент от време работят например само две. Варианти много - може дори и да има две тарифи - бързо зареждане за 4 минути и по лев на киловатчас и обикновенно зареждане за 10 минути, но само по 50 стотинки на киловатчас.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 29.07.2014 00:38

Lupus написа:Параметри като слънце, но нещо не видях цена и дали въобще може да се закупи. Като имащ повече опит с този сайт, как да си поръчам?


Цената на една батерийка е 28.55 USD. Регистрираш се на сайта и после си купуваш, плащайки с PayPal. От този сайт досега съм получил над 300 колета и смело мога да кажа, че са ЧЕСТНИ и ПОЧТЕНИ. Никога не са ме лъгали било то с количеството или с качеството на това, което те са го похвалили, и аз съм го купил. Нещо повече - това е най-евтиният хоби сайт по света. Няма смисъл да търсиш някъде по евтино от тях - няма да го намериш. Дори за повечето от продуктите си те дават ГАРАНЦИЯ, че са най-евтини в целия свят, и ако някъде намериш по-евтин сайт, те ти връщат парите.

Та за тези батерийки - аз самият не знаех за тях и сега като ги видях, веднага си купих 3 бройки, за да ги изтествам. Общата цена на ордера за 3 батерии + експресен транспорт посредством FedEx e 143.62 USD. Малко солена цена, но нека да не забравяме, че говорим за последния писък на технологиите. Живот и здраве да станат масови - тогава ще поевтинеят с много.

Иначе това с паленето на закъсали коли - това го пробвах още преди 3-4 години с една далеч по-слаба батерия като параметри. Ефекта е поразителен предвид факта, че моята батерия беше още по-малка и можеше да дава само около 100А ток в работен режим.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... dels_.html
Можеш да си я купиш - само една е достатъчна и струва около 12 USD.

Иначе батерията, с която се помайтапих в горния постинг - с нея можеш да палиш не само коли, но и TIR-ове, танкове и дори дизелови локомотиви. Със същия успех можеш да си купиш и по-малка - мапр. 2 Ah, и тя ще е 3-4 пъти по-евтина. Другото е да я вържеш тази батерия паралелно на акумулатора и след това на стартер да се опиташ да задвижиш цялата кола. Бас ловя, че ще успееш да придвижиш колата на километър или два и ако нещо изгори, това ще е стартера, а не батерията.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 29.07.2014 01:02

Ето един пример какво могат да правят тези батерийки. Става въпрос например за даване на енергия на радиоуправляем хеликоптер с тегло 7-8 килограма и с размери почти колкото на човек. Електромотора на такъв хеликоптер обикновенно е с мощност 3-4 kW, като състезателните модели могат дори да са с 5.6-6.0 kW. Енергията се осигурява от акумулатор, който е в състояние в продължение на 5 минути да дава работен ток от порядъка на 200A, като в пиковите моменти на динамиката (ускорението) тока сигурно достига и надхвърля 1000A. И това се прави от малка батерия старо поколение. Тази новата какво може да направи - ума ми не го побира.

Трябва да го видиш с очите си - впечатляващо е. Представи си какви колосални ускорения дават батерията и мотора, когато тези 7-8 килограма се подмятат във въздуха, все едно са перце с тегло 10-20 грама. Нещо подобно ще са и електрическите коли на бъдещето. На майтап ще могат да вдигат от нула до 100 km/h например за 0.5 или 1.0 секунди. Просто съвременните акумулатори и високоефективни мотори с неодимови магнити го позволяват това наистина да се прави на майтап.

Изгледай клипа - ще се накефиш. Колосални ускорения и светкавични подмятания във въздуха, управлявани от световен шампион.....
https://www.youtube.com/watch?v=bA3wp9h3abI
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 29.07.2014 09:15

Тоя направо ми събра очите!!!
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 29.07.2014 12:59

Mateev написа:Дълбоко грешиш в разсъжденията си. Батериите НЯМА ДА ЗАГРЯВАТ, защото вътрешното им съпротивление е само 1.2 милиома. И това днес, а за в бъдеще вероятно ще го намалят още. За киловатите въобще не знам защо се безпокоиш. Един далекопровод има мощност около 5 MW. Може и слънчева електроцентрала, но това ще си го реши собственика на зарядната станция. Може и ПРЕВКЛЮЧВАНЕ - 6 зарядни колонки, но в даден момент от време работят например само две. Варианти много - може дори и да има две тарифи - бързо зареждане за 4 минути и по лев на киловатчас и обикновенно зареждане за 10 минути, но само по 50 стотинки на киловатчас.

Не съм сигурен, че батериите греят само от вътрешното си съпротивление. Там протичат електрохимични процеси, които едва ли са неутрални към топлината. Вероятно, при такива скорости на заряд, са повишава и налягането на газовете и т.н.
Освен това, мощността на заряд поражда съответиня ток, а той, на квадрат, няма как да не предизвика загряване. Не знам, как се отразяват свръхускореният заряд на живота на тези батерии, също така. А, ако и електропроводът да няма грижи, трафът ще трябва да е разчетен за тези мегавати. Все някак, с коеф.на запас/едновременност и т.н. Динамичните натоварвания в намотките и топлооделянето си ги бива. Отделно изправители и т.н. Много силнотокова електроника е това - тежка и стационарна. Опитвам да си представя същата батерия 50kWh , заредена за 4 мин, и само за една кола излиза, че системата ще теглине по-малко от 12х50kW, или 0,6 MW. Най-вероятно, към 0,8-0,9. Скептичен съм, дали няма да грее. И при 1 лв/kwh и 50 kWh, докарани до колелата, не са точно 50 лв зарядката, а повече. Щото, батерията ще е около 60 kWh/ и т.н.

А за хеликоптерчетата, направо са страхотни. Гледаш и се захласваш.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Foton » 29.07.2014 17:28

"За който не е наясно с терминологията:
Капацитет - 6.4 Ah
Ток на разряд, който може да бъде поддържан до пълното изтощаване на батерията - 594 A
Заряден ток - до 96 А"

Видях картинката и си представих как ще изглеждат клемите на тази батерия при 90А. А при 600 просто не ми се мисли...
Ноевият ковчег е създаден от любители, професионалистите са направили Титаник...
Foton
 
Мнения: 352
Регистриран на: 23.01.2014 15:00

ПредишнаСледваща

Назад към Свободни теми и дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта