Страница 1 от 6

Възможно ли е фотосолар да поддържа акумулатор?

МнениеПубликувано на: 11.04.2009 00:08
от naiden001
Здравейте,
Интересува ме какъв панел ще ми е необходим за да поддържа акумулатор, който захранва консуматор 12V / 500mA
И ако можете да ми кажете приблизителна цена за панел и контролер.
Благодаря предварително

МнениеПубликувано на: 11.04.2009 03:17
от Mateev
Ако вашият консуматор работи 24 часа в денонощието, то тогава той ще се нуждае от 12 Ah (144 Wh) енергия. За да може акумулатора да издържи поне 5 дена при лоша радиация през зимата, той трябва да съхрани поне 60 Ah. Като сложим и невъзможността за 100%-ов разряд, излиза, че акумулатора ви трябва да е поне 80Ah или още по-добре 100 Ah.

За да се гарантира, че акумулатора ще се зарежда достатъчно през зимата (през лятото няма проблеми), ще трябва среднодневно да му се доставят поне 150 Wh енергия. През зимата 1 киловат инсталирана мощност на територията на България дава среднодневно 1.0-1.5 kWh електроенергия. Следователно за да доставяте достатъчно енергия за вашия акумулатор е необходим един панел с мощност 150-180 Wp и напрежение 12V. Ние можем да ви доставим такъв панел по цена 3.3 EUR/Wp без ДДС. Допълнително ще ви трябва и контролер на заряда, малко кабели, куплунзи и ако искате - носещи профили и крепежни елементи. Ако ви интересува всичко това - пишете ми лично съобщение за по-подробна оферта. Всичко, което ви трябва, го имаме на склад и можете да си го получите веднага след плащането.

МнениеПубликувано на: 21.04.2009 23:59
от valka
Ето един симулатор да си изчислите акумулатора и панела.

http://www.freesunpower.com/solar_simulator.php

МнениеПубликувано на: 14.05.2009 00:17
от iso
Здравейте.
За да не повдигам нова тема ще задам въпроса си във вече съществуващата такава с малко по-различни условия.
Става въпрос за същия консуматор /12V 500mA/,само че системата трябва да работи от март месец до края на септеври /или средата на октомври/ месец.Спрял съм се на този панел и на акумолатор 36Ah /или 44Ah/ със контролер за зареждане Steca Solsum 10.10C.Та въпросите засега са два:

1.Би ли свършила работа дадената система за посочените месеци и ако не то какво бихте препоръчали ?
2.Понеже пробвах да поръчам панела от електроният Ви магазин и отговора беше "Не разполагаме с достатъчни количества от този продукт в склада.Моля, намалете количеството - благодарим Ви." та въпроса е раполагате ли с подобен панел за експеримента ?

Предварително благодаря за отделеното внимание.

МнениеПубликувано на: 14.05.2009 07:43
от Mateev
За съжаление вече не разполагаме с такива модули. Едно време купихме повече модули заради тестовата централа, но те се продадоха. Нови не сме заявявали и нямаме намерение да заявяваме, защото тестовете показаха, че този модул е един от най-лошите като електропроизводство.

МнениеПубликувано на: 14.05.2009 21:15
от iso
А каква е алтернативата ?

МнениеПубликувано на: 14.05.2009 22:25
от Mateev
За 12V акумулатор имаме 130 Wp модули на Kyocera и 150Wp модули на Solar Swiss.

МнениеПубликувано на: 14.05.2009 23:31
от Lupus
Mateev написа:За 12V акумулатор имаме 130 Wp модули на Kyocera и 150Wp модули на Solar Swiss.

Нещо по-малко за LiON акумулатори? Между 50 и 100Wp?

МнениеПубликувано на: 14.05.2009 23:38
от Mateev
Със следващия контейнер ще поръчаме 50W модули. Засега нямаме по-малки от 130W.

МнениеПубликувано на: 15.05.2009 08:15
от nikberk
Mateev написа:Със следващия контейнер ще поръчаме 50W модули. Засега нямаме по-малки от 130W.

Ако е възможно да ни уведомите като пристигнат,че ще купувам и за другия фургон панел макар ,че за първия ми предложихте и аз закупих Suntech Power STP085S [85 Wp] и съм много доволен от работата му дори при хоризонтално положение и без никаква подръжка.

МнениеПубликувано на: 15.05.2009 08:25
от Lupus
nikberk написа:
Mateev написа:Със следващия контейнер ще поръчаме 50W модули. Засега нямаме по-малки от 130W.

Ако е възможно да ни уведомите като пристигнат,че ще купувам и за другия фургон панел макар ,че за първия ми предложихте и аз закупих Suntech Power STP085S [85 Wp] и съм много доволен от работата му дори при хоризонтално положение и без никаква подръжка.

Здравей,
Дай малко повече подробности за изпълнението:
- вид и капацитет на акумулаторите;
- вид на зареждачката;
- ако имаш някаква статистика как е положението с заряда и разряда;
- имаш ли ограничение за преразреждане.

МнениеПубликувано на: 15.05.2009 10:50
от nikberk
Значи както в по предни постове посочих използвувам контролер Steca Solarix Sigma и съм вързал към него успоредно два акумулатора единият е от 180 Ач ,а др.е от 55 Ач. Контролера сам се грижи за разряда и заряда на акумулаторите .Искам да кажа ,че акумулаторите не са нови дори по малкия го изхвърлих от колата ,но на панела се въстанови ,дори го откачвах и го давах на колеги и те по една седмица центрофугират с него без зареждане.Не зная дали е правилно ,че така съм вързал акумулаторите като са различни по сила ,но върши работа дори съм извел допълнителни клеми с прекъсвач та зареждам и на колегите акумулаторите.Прави ми впечатление ,защото мерих с мултицета ,че през деня като работя и времето е хубаво контролера не използвува акумулаторите а прехвърля тока от панела ,а тях ги държи за резерв.Вярно ,че контролера е със светодиодна индикация и за по точно трябва да слагам мултицета ,но върши прекрасна работа .За следващия фургон сигурно ще взема с дигитална информация .
Искам да попитам и преди задавах този въпрос ,но никои не ми отговори,зная че на кемперите слагат едно устройство което прехвърля ток в акумулатора на колат когато не се зарежда от двигателя и може ли да се намери у нас, дали някой го предлага?

МнениеПубликувано на: 15.05.2009 12:29
от Mateev
Не е редно акумулаторите да се свързват в паралел. Още повече ако са с различен капацитет. Обосновката е много проста. Ако някога някоя клетка даде на късо в един от акумулаторите, това ще повреди всички останали акумулатори. Да не говорим, че може да стане пожар - енергията на всички останали акумулатори се стоварва върху повредения акумулатор. Здравите му клетки прегряват и се презареждат, което незабавно води до тяхното унищожаване. В същото време останалите акумулатори се разреждат под минимума, което води и до тяхното унищожаване.

С две думи - все някога (това е сигурно) ще се повреди една от клетките на най-лошия акумулатор и това ще доведе до унищожаването на всички останали (все още здрави) акумулатори. Плюс допълнителната екстра с прегряване, изкипяване на електролити, стопяване на изолации на проводниците и може би пожар.

Проблема може да се разреши с една схема ГРЕТЦ, купена от електронния магазин на МЛАД КОНСТРУКТОР. Има такива за по няколко лева (KBPC35 или KBPC50). Диодите им издържат ток по 35-50A. Трябва обаче ГРЕЦ-а да се сложи на радиатор, защото бая ще грее.

МнениеПубликувано на: 15.05.2009 13:11
от Lupus
Mateev написа:.......
Проблема може да се разреши с една схема ГРЕТЦ, купена от електронния магазин на МЛАД КОНСТРУКТОР. Има такива за по няколко лева (KBPC35 или KBPC50). Диодите им издържат ток по 35-50A. Трябва обаче ГРЕЦ-а да се сложи на радиатор, защото бая ще грее.

Каква е тук идеята?

МнениеПубликувано на: 15.05.2009 14:16
от Mateev
Минуса и на двата акумулатора е заземен. От зарядното (модула) се подава ток към плюсовете на двата акумулатора през два диода. От двата акумулатора се подава ток към консуматора през други два диода. Ако си нарисувате схемата, ще установите, че това е схема ГРЕТЦ.

Ако се реализира тази схема, ще имаме безпроблемен заряд и безпроблемен разряд, но няма да има никаква възможност да тече ток от единия към другия акумулатор.

Появяват се обаче недостатъци:

1. Електрониката трябва да е наясно, че има диоди, за да може да компенсира пада на напрежение в тях. Това означава, че не могат да се използват стандартни контролери.
2. Диодите греят и трябва да се охлаждат с радиатор.

Явно е, че слагането на диоди е лоша идея. Много по-лесно и по-евтино е да се сложи само един акумулатор с по-голям капацитет. По принцип в професионалните системи се слага само един акумулатор или ако са повече - те се свързват последователно до достигане на желаното напрежение.

Имаме много хубави български акумулатори, които се произвеждат от МОНБАТ и са идеални за фотоволтаични системи. Ето линк:

http://www.monbat.com/articles.php?ArticleGroupID=8

По-малките акумулатори са 12-волтови, а по-големите падат на 6, 4 и дори на 2 волта. Но това е по-добре, защото сам можете да си сглобите подходящото напрежение чрез ПОСЛЕДОВАТЕЛНО СВЪРЗВАНЕ !!!