2 акумолатора, зареждани от 3 панела 220Wp/ 7,29A

Всичко за слънчевите електроцентрали. Информация за доставчици, оборудване, узаконяване, монтаж и експлоатация.

Модератори: Mateev, Admin

2 акумолатора, зареждани от 3 панела 220Wp/ 7,29A

Мнениеот s-car » 31.05.2009 20:27

Здравейте, бих искал да попитам специалистите дали е възможно с фотоволтаични панели (3 броя) и следните характеристики 220Wp, 7,29А и номинално напрежение 30,2V да се зареждат два броя акумолатори 12V по 150Ah свързани последователно (24V) и за колко време ще става зареждането ако изключим зимните месеци. От своя страна тези акумолатори трябва да задвижват два електродвигателя всеки по (24V/250W), които трябва да работят около 8 часа на ден (другото е добре дошло). Благодаря Ви и прощавайте ако въпроса е безсмислен или зле формулиран. e-mail: bobby_fwd@abv.bg
Последна промяна s-car на 16.06.2009 19:36, променена общо 1 път
s-car
 
Мнения: 5
Регистриран на: 31.05.2009 20:08

Мнениеот Mateev » 31.05.2009 22:17

Тези панели не са подходящи за 24V система, защото напрежението им е малко. Трябва да е поне 34V, за да се компенсират всички загуби и падове в зарядното и проводниците. От друга страна да се използват тези панели за 12V система е кощунство - ще има огромно пилеене на мощност и енергия.

За да не се главоболите в бъдеще, ще ви дам следното просто правило:

1. За 12V системи модулите трябва да са с 36 клетки, независимо от размера на клетката.
2. За 24V системи модулите трябва да са със 70-72 клетки, независимо от размера на клетката.

Модули с 60 клетки, каквито са вашите, не са подходящи нито за едното, нито за другото.

Имате проблем и с консуматорите. Два 24V двигателя по 250W за 8 часа се нуждаят от 4 kWh електроенергия. Един акумулатор 24V 150 Ah може да съхрани в себе си не повече от 2.8 kWh. Следователно трябва поне да удвоите капацитета на акумулаторите. Необходимата мощност панели зависи от това колко критичен е вашият консуматор. Ако можете да си позволите даже и лятно време да пропускате лошите дни, то тогава са необходими поне 700-800Wp панели. Ако обаче искате да работи всеки един летен ден, панелите трябва да нарастнат на 2 kWp. Това ще ви гарантира всеки летен ден, 50% от пролетните и есенните дни и 20-30% от зимните дни.

Ако желаете по-подробна информация, трябва да дойдете в Габрово и да седнем пред компютъра за час два, за да разработим десетки варианти. Но отсега трябва да знаете, че системата ви вероятно ще струва над 10 000 лева.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот s-car » 31.05.2009 23:02

Благодаря за бързия отговор. Нямам възможност да дойда във вашия офис понеже в момента съм в чужбина и очевидно съм заобиколен от хора, който си мислят че всичко което лети се яде. Както и да е ако продължават така нещата скоро време ще ни отстранят от проекта по който работиме и тогава на драго сърце ще дойда да обсъдим възможностите за задвижване на малко превозно средство със слънчева енергия. До тогава Бог знае още с колко парадокси ще ме сблъскат западно-европейските колеги. Ако желаете може да споделям във форума за да се посмеем заедно. Поздрави и успех на всички!
s-car
 
Мнения: 5
Регистриран на: 31.05.2009 20:08

Мнениеот Инженер » 01.06.2009 10:34

Ако с тези панели искате да задвижите малко превозно средство, не се отказвайте.
Матеев подхожда към въпроса строго професионално и е прав.Ако захранвате нещо при което е фатално липсата на енергия, трябва нещата да се подсигурят достатъчно.Но явно хората с които работите не мислят така.Вероятно искат да направят нещо което да е зрелищно, а и да има някакъв икономически ефект.
За зареждане на 24 волтов акумулатор са достатъчни 30 волта, ако се свържат директно.Без никакъв регулатор.Лошото е , че ако няма консумация ще започнат да кипят/презареждане/.Това се лекува с едно напреженово реле настроено да изключи при достигане на 28 -28,4 волта.Ако имате и зарядно за през нощта енергията от панелите ще е достатъчна за да може да се движи количката цял ден/само при слънчево време/.
За да не говоря предполагайки,дайте малко повече информация./За да не се смеете и на мен, както на западноевропейските ви колеги/.
Инженер
 
Мнения: 162
Регистриран на: 04.05.2009 21:24
Местоположение: София

Мнениеот s-car » 01.06.2009 11:21

Аз не съм специалист по фотоволтаични системи имам само познания от нета и форумите, но все пак драснах един мейл на колегите. Аз съм отговорен за носещата конструкция, но нали разбирате че с панели 2000Wp и два акумолатора + масата на човека който ще управлява количката трябва да се проектира рама издържаща при всички случай над 600kg, да не говорим за площа необходима за панелите. Тогава и двата мотора по 250W може да не помръднат съизмеримото с Трабант возило. Чешкия отбор е направил нещо от каса за бира само с един панел но няма как да разберем с какъв мотор се задвижва :roll: Да се надяваме че на състезанието ще се разтопи от жегата. :twisted:
s-car
 
Мнения: 5
Регистриран на: 31.05.2009 20:08

Мнениеот ferdy » 01.06.2009 13:24

s-car, разкажете, моля, по-подробно с какво се занимавате, защото май е нещо интересно. :lol:
ferdy
 
Мнения: 1898
Регистриран на: 04.06.2008 15:53
Местоположение: София

Мнениеот s-car » 01.06.2009 14:25

Ето малко яснота относно кой съм аз и с какво се занимавам :lol: До онзи ден бях официално "еразъм" студент в Белгия и по един от предметите трябваше да разработваме проект за лодка задвижвана със слънчева енергия. Всяка година се провежда такова състезание в Холандия със соларни лодки разработени от студенти, имащи за цел да рекламират университетите участници. Както и да е нашия проект не беше одобрен, но поне беше разгледан :P. По време на този проект имаше доста вътрешни търкания и така се стигна до нова идея за друг вид ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО задвижвано с "green energy". Тогава двама чехи казаха че такива любителски състезания се провеждали в Чехия и с малко средства могло да се прославим като добри студенти. За спонсори все още никой не е мислил защото нямаме готов проект. В цялата работа ни помагаха двама преподаватели (на добра воля) но и те си имат задължения и не останаха доволни от последната информация която им дадох за панелите. Така, че на 25 Юни се прибирам в България и ... :arrow: СЛАГАМ КРАЙ! Ако изкарам някой лев може да "събера" някаква количка на първо време ще зареждам акумолатора от електропреносната мрежа и с така осакатения "СОЛАРЕН ИНВАЛИД" може да ида да прося някъде милостиня за ПАНЕЛИ. Това е моята история :idea:
s-car
 
Мнения: 5
Регистриран на: 31.05.2009 20:08

Мнениеот ferdy » 01.06.2009 19:23

Два български университета преди няколко седмици бяха на състезание със соларни возила, така че не се отказвайте, в това има бъдеще.
ferdy
 
Мнения: 1898
Регистриран на: 04.06.2008 15:53
Местоположение: София

...

Мнениеот Gio » 01.06.2009 21:47

...когато се приберете се обадете - ще обсъдим идеите Ви и няма да се молите. Успех!..
...every day deserves a new, better tomorrow...
Аватар
Gio
 
Мнения: 1618
Регистриран на: 21.07.2008 08:44
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот petyostoev » 02.06.2009 10:38

Свалям шапка на Gio за жеста му.
petyostoev
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 30.04.2008 22:10
Местоположение: Плевен

Мнениеот s-car » 03.06.2009 18:21

Дано лятото да ми остане свободно време да поработя по-сериозно над проекта, за сега съм сам и трябва да се направи цялостна преоценка на ситуацията. Най-напред трябва да намеря поне още един съмишленик да драснем някоя и друга сметка (каквото ни е по силите) и да вземем решение относно конструкцията. На този етап идейте са две - първата да се използва готов "карт" задвижван фабрично с педали, а другата която в последно време започна да ми бяга е сами да проектираме и изготвим конструкцията. И двата варианта имат плюсове и минуси за това трябва да се разгледат внимателно в детайли (всичко опира до цепене на стотинката на две). След това идва ред на електродвигателя и соларната система (сигурен съм, че и за тях ще трябва да се взимат компромисни решения) и така... :roll: Някой ако има предложение или идей за споделяне може да помислим за създаване на самостоятелна тема (дори и в друг форум ако тук пречим на някой) или да продължим да коментираме тук. Благодаря на всички Господа оставили мнение по темата защото "ЗНАНИЕТО Е СИЛА а СЪВЕТА ОРЪЖИЕ"
s-car
 
Мнения: 5
Регистриран на: 31.05.2009 20:08

Мнениеот Kamen » 17.12.2009 20:16

Има ли някакво движение по тази инициатива?
Kamen
 
Мнения: 7
Регистриран на: 30.12.2008 22:21
Местоположение: София

Мнениеот EPetkov » 18.12.2009 13:33

Mateev ама какви ги говориш за 12 V и 36 клетки, 24V и 72 клетки. Човека специално ще ги смята колко са клетките и ще умножава по 0.5-0.54 V. На него му трябва тия 2 акумулатора да ги зареди. На 100% е почти не възможно а и не хубаво да ги разрежда до край. Следва че около 20 % от капацитета им няма да се използват. Загуби по проводниците, тва не е ФЕЦ от 100 kW и да имаш 600 м кабел. А зарядното като види колко вата консумира и ще разбере какво се губи.
Тук става въпрос за зареждане на акумулатори. На него му трябва голям заряден ток в определен период от слънцегреенето. В неговия случай му трябва между 15- 30А заряден ток в зависимост от метода на зареждане. Но поради краткото време на пълно слънцегреене по добрия вариант ще е да достигне 20 -25.
А както има два общо става около 60А.
На туи отгоре трябва да използва не стартерни а тягови акумулатори, като на електрокарите.
А че тия 3 панела няма да му стигнат е вярно ако смята с тях да зарежда само.
EPetkov
 
Мнения: 32
Регистриран на: 23.11.2009 10:59

Мнениеот Lupus » 18.12.2009 18:15

EPetkov написа:......
Тук става въпрос за зареждане на акумулатори. На него му трябва голям заряден ток в определен период от слънцегреенето. В неговия случай му трябва между 15- 30А заряден ток в зависимост от метода на зареждане. Но поради краткото време на пълно слънцегреене по добрия вариант ще е да достигне 20 -25.
А както има два общо става около 60А.
На туи отгоре трябва да използва не стартерни а тягови акумулатори, като на електрокарите.
А че тия 3 панела няма да му стигнат е вярно ако смята с тях да зарежда само.

За да има оптимален заряд 15-20А му стигат. А това за 60А при положение, че акумулаторите са свързани последователно как го сметна незнам... :oops:
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Мнениеот Mateev » 19.12.2009 03:56

За такива специални приложения си има LiPo (литий-полимерни) акумулатори. Имат 5 пъти по-малко тегло и обем от оловните при еднакви други параметри. Освен това могат безопасно да се зареждат с ток 2 C и да се разреждат с ток 20-50 C (C е капацитета). Така че проблема няма да са акумулаторите, а слънчевите панели. Необходимо е много високо КПД.

При LiPo акумулаторите няма проблеми с непълните цикли. Няма проблеми и с тока на саморазряд. Въобще - идеални акумулатори. Единствения недостатък - пожароопасни са. Лития е активен метал, който влиза в реакция едва ли не с всичко. Повреда на обшивката на акумулатора предизвиква пожар. Заливането с вода само увеличава огъня.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Следваща

Назад към Слънчеви (соларни, фотоволтаични) електроцентрали

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron