Удар под кръста

Всичко за слънчевите електроцентрали. Информация за доставчици, оборудване, узаконяване, монтаж и експлоатация.

Модератори: Mateev, Admin

Мнениеот Lupus » 22.04.2009 14:00

Чета и се чудя. Тук хвърчат едни ампери, едни дебели като крака жици се разхождат.... Хванали сте се да се занимавате с най-напредничава технология на добиване на енергия, а продължавате да мислите с понятия от миналия век. Аз не бих се заел въобще да разсъждавам колко килоампера ще ми трябват за заряд на такава батерия когато нямам и грам информация какви химически и физически процеси се развиват в нея.
Нека да помислим за следното: енергията в една акумулаторна батерия е произведение от ток, напрежение и време. Ами ако има начин това преобръщане на химичните процеси да става под въздействие на много високо напрежение (примерно 10KV) а не при 12V какви ще са сметките?
Последна промяна Lupus на 22.04.2009 15:25, променена общо 1 път
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Мнениеот NRG » 22.04.2009 15:02

Сметките на Матеев са доста песимистични и ще се наложи до корегирам на места.

Кондензаторите са идеални, но проблема е че ефикасността на конверсия от ел.ток в ел.поле и обратно е на теория под 50%.

Относно енергийните калкулации в автомобила искам и аз да извадя калкулатора.

Колко енергия е нужна за да върви колата? Първо, колко бензин и е нужен? Ако колата върви с 6литра/100км бензин, то при плътност на бензина от 740кг/1м^3(стандартна температура и налягане), колата гори 0.74*6=4.4 кг бензин на 100. Един килограм бензин се равнява на 46.7 мега-джаула, което се равнява на(46.7*10^6)/3600=12квата/кг, умножено по 4.4кг =57кв енергия. Даден ДВГ, надали е над 20-25% ефикасен, което ще рече, че една четвърт от тази енергия е конвертирана за да се придвижи колата 100км, докато останалите 75% са в ауспуха, радиатора, триене и т.н. От сметките следва, че дефакто ако двигателя е 100% ефикасен, ще ти трябват 1/4*57=14.269кв енергия за да се придвижиш 100км. Ако си на ток, при 90%(завишено) ефикасна конверсия, с 12-15 обикновенни акумулатора и един ще минеш 100км. Сега, 90% глобално КПД са доста, за това нека да закръглим на 70% и да обобщим, че с 18.5кв акумулаторен потенциал средно-голям автомобил ще се придвижи 100 км с разумна скорост.

От тук следва, че сметките на г-н Матеев относно загубите на енергия и време по време на зареждане, могат спокойно да се понижат 2.5+ пъти.

Електромобилите предоставят възможности, които са несравними с химико-термалните конвертори на Ото цикъла още днес. Въпроса с ненавлизането на последните е обясним чисто и просто с принципите на свободния пазар - същия, който ни докара в това положение, и на който се надяваме да ни измъкне от тук.

Но както Айнщайн е казал "Лудост е да се вярва, че същите хора, които са създали проблемите на човечеството, ще ги решат".

Сега, както в предишни коментари намеквах, въпреки много по-ефикасната конверсия на електромобилите, бъдещето принадлежи на улавянето на термалния потенциял. Акумулатори на латентна (не съм убеден в терминологията на български) термална енергия имат в пъти по-голяма енергийна плътност от акумулаторите днес, а термални преобразуватели работещи на близо 95% КПД се разработват в академийте по света, на основата на течно-буталните стирлинг двигатели.
NRG
 
Мнения: 112
Регистриран на: 12.01.2009 20:50
Местоположение: Кюстендил

Мнениеот NRG » 22.04.2009 15:37

Конкретни решения на обикновенния човек, днес и сега ИМА.

ВЕИ инсталация от фотоволтаици, за осигуряване на стабилен добив, в комбинация от даденостите в региона, Аеро и Хидро-Кинетичен потенциял, ГЕО-ТЕРМИ, БИО-МАСА, още днес могат да захранят електролизери, да напълнят метал-хидратови бутилки с водород и да затворят всички енергийни нужди за семейство, село, малък град или пък малка държава. Сещате ли се за такава малка държава, която да притежава целия й нужен енергиен потенциял, но да решава да кара на сигурно и вместо да осигури бъдещето на децата си, решава бъдещето на НЕК, като инвестира МИЛИАРДИ в допотопната безумно опасна атомна технология???

Колеги, проблема не е енергиен, проблема е политически.
NRG
 
Мнения: 112
Регистриран на: 12.01.2009 20:50
Местоположение: Кюстендил

Мнениеот DanielDimov » 22.04.2009 15:50

няма нужда от теории когато има работещи (и масово произвеждани) продукти...

Toyota Prius харчи около 160 Wh/km

и една забележка: енергията се измерва в джаули (J) или в киловатчасове (kWh)
DanielDimov
 
Мнения: 592
Регистриран на: 21.10.2008 11:57

Мнениеот lz1wvm » 22.04.2009 22:57

И аз следя темата с интерес.Хубаво е източниците на енергия било тя светлинна,топлинна ,механична или друга по възможност да се пише както каза колегата в киловати или поне в джаули.
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Мнениеот Mateev » 23.04.2009 02:00

В моите сметки още в началото казах, че смятам за кола средна класа (например AUDI A6) с двигател 140-150 конски сили (100kW) и среден разхо 9 литра на 100 km, ако го кара жената и 12 литра на 100 км, ако го карам аз. :lol:

Естествено е при по-мънички коли разхода на гориво да е 2 пъти по-малък. :lol:

Освен това при сметките си аз не съм отчитал КПД-тата на различните технологии двигатели. Дори и да приемем, че моите сметки са завишени 2-3 пъти, това не променя сериозно факта, че цифрите на токовете и мощностите са колосални. Все пак се предполага, че електромобилите няма да са детски играчки, а ще са съизмерими по мощности със съвремените автомобили.

Колкото до акумулаторите - по груби мои сметки акумулаторите на 1 автомобил трябва да тежат над 1 тон, ако са по сегашните технологии и искаме колата да има автономен пробег от поне 500 км.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 23.04.2009 02:14

Има и още една неприятна сметка:

Ако приемем, че един 12V 100Ah акумулатор може да съхрани 1 kWh електроенергия, то тогава за 1500 цикъла заряд-разряд (4 години ежедневна употреба) той ще прекара през себе си само 1500 kWh електроенергия. Ако приемем, че акумулатора струва 150 лв, то тогава излиза, че всеки един киловатчас енергия, минала през него, струва по 10 ст. Ако колата се кара много по-малко, акумулатора ще направи много по-малко цикли. Караш или не караш - след 5-6 години акумулатова е за изхвърляне. При това положение цената на 1 kWh, съхраняван в акумулаторите, може да достигне и дори да надхвърли 50 стотинки.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот malchev » 23.04.2009 07:10

Ето какви параметри има най-бързият в момента електромобил -
Тесла Роадстър.

Максимален пробег ~350км.
Време за заряд след пълен разряд < 4ч.
Тип батерия - Li-Ion, тип 18650 (размер d18х65мм)
Пакет - 6800 бр., общо тегло 450кг. (с водно охлаждане)
Работно напрежение - 375V
Капацитет на пакета ~53kWh (8л. бензин А98)
Максимална мощност - 200kW
Среден разход - 110Wh/km.

Ускорение 0-100км/ч. - < 4сек.
Максимална скорост - 200км/ч.
malchev
 
Мнения: 164
Регистриран на: 01.09.2008 10:02

Предишна

Назад към Слънчеви (соларни, фотоволтаични) електроцентрали

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта